Szakmai felügyelő: Dr Kelle Zoltán Osztályvezető főnővér: Kosztricsné Márkus Noémi Sürgősségi ellátás ideje: Hétfő – Vasárnap, a nap 24 órájában. A sürgősségi ellátás törvényi háttere: PDF (letöltés)
ELÉRHETŐSÉG: Tel | Fax: +36 82 556 806E-mail: surgossegi@nagyatadikh.hu
Elhelyezkedése: A Nagyatádi Kórház épületének földszintjén, központi helyen található. Bejárat előtt csak a ki- és beszállás idejéig lehet várakozni a menőegységek zavartalan munkája érdekében. (Súlyos állapotú vagy mozgáskorlátozott betegek esetén!) Sürgősségi ellátás: A sürgősségi ellátás a hirtelen kialakuló, gyors beavatkozás nélkül súlyos egészségkárosodást okozó, illetve az életet veszélyeztető állapotok ellátását jelenti. Az egészségi állapotban bekövetkezett olyan változás, amelynek következtében azonnali egészségügyi ellátás hiányában a beteg közvetlen életveszélybe kerülne, illetve súlyos vagy maradandó egészségkárosodást szenvedne. Ha nem súlyos a panasz, az első út mindenképpen a háziorvoshoz, vagy a háziorvosi ügyeletre vezessen. Az ottani orvos a panaszok alapján eldönti, hogy esetlegesen továbbutalja-e a beteget a sürgősségire. Hetek vagy hónapok óta fennálló krónikus panaszok, kivizsgálás sem a sürgősségi feladata! Ezzel felesleges várakozástól kímélik meg magukat és betegtársaikat. Mit hozzon magával? - Az egészségügyi ellátásra való jogosultságot a TAJ – kártya bemutatása igazolja, az Európai Gazdasági Térség tagállamaiban, külföldön élő személyek a megfelelő európai – nemzetközi biztosítási kártya vagy nyomtatvány bemutatásával igazolhatják jogosultságukat. - Arcképes igazolvány (személyi igazolvány, útlevél) - Lakcím kártya - Rendszeresen szedett gyógyszerek neve, adagolása - Korábbi vizsgálatok, kórházban tartózkodások leletei - Allergia, túlérzékenység Súlyos / életveszélyes állapotú betegek estében ezek későbbiekben pótolhatók A beutalás rendje, beteg ellátás: A betegek személyesen, beutaló nélkül jelentkezhetnek, vagy mentő szállítja be őket, illetve az alapellátási szolgálattól a háziorvos vagy ügyeletről az ügyeletes orvos átirányítása alapján érkezhetnek. A sürgősségi ellátás nem gyorsasági ellátást jelent! Az ellátás sorrendjét és a várakozási idejét nem az érkezési sorrend, hanem a beteg állapota (vagyis az ellátás sürgőssége) határozza meg. A betegek fogadását sürgősségi szemléletű, magasan képzett egészségügyi szakdolgozó végzi, tájékozódik a páciens állapotáról, és gondoskodik arról, hogy a beteg a betegség súlyossági fokának megfelelő időn belül, szakszerű ellátásban részesüljön. A sürgősségi betegellátás csak életveszélyes esetben jelent azonnali ellátást. A nem sürgős esetek kivizsgálása akár 4-6 órát is igénybe vehet. A vizsgálati eredmények tükrében döntenek a szakorvosok a beteg további sorsáról. Amennyiben állapota szükségessé teszi, a megfelelő szakmai osztályon kerül elhelyezésre, vagy más intézménybe szállítják további gyógykezelés céljából. Ha lehetséges a beteg néhány órás megfigyelés és kezelés után (24 órán belül) elhagyhatják kórházunkat. Vizsgálat, elhelyezés: 3 vizsgálóban történik a betegek előkészítése és vizsgálata, 2 beteget tudunk kórterembe elhelyezni. A beavatkozások, vizsgálatok alatt a kollégák megkérik a hozzátartozókat a váróteremben történő várakozásra. A váró befogadóképességének limitált volta miatt, kérjük hogy az itt jelentkező pácienseket maximum 1-2 fő hozzátartozó kísérje. A kórteremben elhelyezett betegek egy hozzátartozót fogadhatnak max. 15 perc időtartamra, maguk és a többi beteg nyugalma érdekében. Akut betegellátás ideje alatt látogatást nem tudunk engedélyezni. Gyógyszer ellátás: A sürgősségin csak a leggyakrabban használt gyógyszerek állnak rendelkezésre, ezért arra kérjük betegeinket ill. hozzátartozóikat, hogy a rendszeresen szedett gyógyszereket hozzák magukkal. Étkezés: Étkezést csak korlátozottan tudunk biztosítani, tekintettel arra, hogy a betegek többsége 24 óránál jóval kevesebb időt tölt nálunk. A pácienseinkről való érdeklődés: Részletes felvilágosítást a kezelt betegek állapotával kapcsolatban személyesen ad kezelő vagy ügyeletes orvosunk. A vonatkozó jogszabályok szerint telefonon érdeklődő harmadik fél részére nem adható tájékoztatás, mert lehetetlen a tájékoztatásra jogosultság megállapítása. Hazaszállítás: A hozzátartozókat kérjük, hogy amennyiben a páciens hazabocsátható, segítsenek a hazaszállításban, hogy a páciens minél előbb hazajuthasson. A mentők hazaszállítást nem végeznek, a betegszállítókra gyakran órákat várni kell. A szállítás szükségességét jelezzük a betegszállítást koordináló szervezet felé. Az időpontot azonban nem áll módunkban befolyásolni, ezt mindenképpen az adott betegszállító cég lehetőségei határozzák meg.